This Day In History: 1834-02-13

Οι πρώτες συμβάσεις θαλασσίων μεταφορών

Το ελληνικό κράτος για να καλύψει τις ανάγκες θαλάσσιας ατμοπλοϊκής συγκοινωνίας τόσο εντός της χώρας όσο και μεταξύ Ελλάδος και των κυριότερων λιμανιών της Μεσογείου, συνάπτει Ταχυδρομική Συνθήκη με την Αυστρία, η οποία διέθετε μια από τις σημαντικότερες γραμμές ταχυπλόων την περίοδο εκείνη. Τα αυστριακά πλοία διατηρούσαν δύο γραμμές δρομολογίων, μία από την Τεργέστη για Αγκώνα, Κέρκυρα, Πάτρα, Πειραιά, Σύρο, Σμύρνη, Κωνσταντινούπολη, Σύρο, Σμύρνη, Πειραιά και μία από τη Σύρο για Κρήτη, Αλεξάνδρεια, Κρήτη, Σύρο. Αντίστοιχη Ταχυδρομική Σύμβαση μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της ατμοπλοϊκής εταιρείας του αυστριακού και βασιλικού Λόϋδ, προνομιούχου στην Τεργέστη, υπογράφηκε στις 15/4/1843. Ήταν η πρώτη προσπάθεια θαλάσσιας σύνδεσης Ελλάδας – Ευρώπης με πλοία τα οποία θα εκτελούσαν τη μεταφορά «επιβατών, ανταποκρίσεων, πραγματειών και γρούπων (δηλ. χρηματαποστολών)».

Και οι δύο αυτές συμβάσεις τροποποιήθηκαν από την Βουλή των Ελλήνων η μεν πρώτη την 27/11/1850 και η δεύετερη στις 26/11/1850, με σοβαρές ενστάσεις μεταξύ των βουλευτών, η πλειοψηφία των οποίων διεπίστωνε ότι είχε πλέον φθάσει η ώρα της δημιουργίας Ελληνικής Ατμοπλοϊκής Εταιρείας με την παρέμβαση και την υποστήριξη του κράτους.

Print Friendly, PDF & Email